My life,,,

Pages

Friday 20 May 2011

The time will come anyway~





Janji Allah... Semua yang bernyawa pasti akan ada akhirnya...
Semua yang hidup pasti akan mati... Cuma Allah tg maha mengetahui when is our time to go n meet Him...

Seperti yang tercantum dalam ayat “Tiap-tiap yang berjiwa akan merasakan mati. Kemudian hanyalah kepada Kami kamu dikembalikan.” (QS. 29:57) tiap orang yang pernah hidup di muka bumi ini ditakdirkan untuk mati. Tanpa kecuali, mereka semua akan mati, tiap orang. Saat ini, kita tidak pernah menemukan jejak orang-orang yang telah meninggal dunia. Mereka yang saat ini masih hidup dan mereka yang akan hidup juga akan menghadapi kematian pada hari yang telah ditentukan. Walaupun demikian, masyarakat pada umumnya cenderung melihat kematian sebagai suatu peristiwa yang terjadi secara kebetulan saja.

Btw got news from my former school mate that her dad just passed away due heart problem on wednesday nite n was kept on thursday morning...

Semoga rohnya dicucuri rahmat insya Allah... Al-fatihah...

"Kita lahir ke bumi menangis dan ketika mati kita meninggalkan tangisan dari orang terdekat kita."

Setiap manusia pasti mati kerana mati bermakna manusia kembali kepada asal kejadiannya. Ia berasal dari tanah, maka pastilah ia akan kembali menjadi tanah agar menjadi peringatan kepada manusia. Persoalan mati adalah suatu kejadian yang paling hebat, suatu kejadian yang tidak dapat dielakkan. Bila seseorang manusia itu mati, ia dikatakan kiamat kecil berlaku pada diri manusia. Rohlah yang menyebabkan kita hidup, boleh mendengar, melihat, berakal, merasai dan berfikir.

Innalillah wainnailla hirrojiun...

Maha suci Allah yg maha mengetahui segala yang dilangit dan dibumi...




No comments: