My life,,,

Pages

Monday, 19 September 2011

Percubaan rempah 1



Percubaan pertama membakar kambing menggunakan rempah 'daging bakar' bought in penang last time.

Bau while marinate quite intresting.
Taste not bad.
I just add bawang besar, gula, garam with the 1 sudu besar rempah.
But not spicy at all. Next time try maybe can add in chilli flakes and pepper.

Wassalam~

4 comments:

ashra said...

besnye..
sngat menyelerakan.hehe..

kalu nak dapatkan rempah,kena beli kat kedai india la kot kan kalu selain penang..

Adlilatun Nur said...

Yer la kot ash. Kalau ada la kedai yg buat pre-mix.
Bila kita nak baru dia mix kan.
Kalau tanya apa bahan dia sengih2 je n sebut laju2. Still, sukatan tatau gak...

Min @ Mama Dhia Farhah said...

uiii..terliur nyer.. min selalu balik penang (tapi setakat nibong tebal seberang perai jer lah) tak terpikir plk nak beli rempah walau pun memang tau kedai..sebab selama ni just tau rempah kari,sup dan kurma jer..tak tau lak ada rempah utk bakar kambing..leh la try nanti..

Adlilatun Nur said...

I pun selalu beli garam masala jer. Multi purpose. Ni dia tunjuk senarai, macam2 ada. Hehehe.
Lain kali nk beli rempah kari plak. Mana tau lagi best dr babas curry powder ker kan.